To 75% αγοράζουν online μέσω υπολογιστών και το 25% μέσω κινητών

Ανερχόμενη τάση αποτελούν οι ηλεκτρονικές αγορές μέσω φορητών συσκευών σύμφωνα με έρευνα της PayPal & Ipsos, φτάνοντας περίπου το μισό του συνολικού όγκου αγορών σε μερικές από τις χώρες με τον μεγαλύτερο πληθυσμό του κόσμου, όπως την Κίνα, όπου το 53% των αγορών έλαβε χώρα μέσω κινητού και tablet, στην Ινδία (48%) ή τις ΗΠΑ (45%).

Στην Ελλάδα, κατά τα ευρήματα της έρευνας που μελετά τη συμπεριφορά διασυνοριακών καταναλωτών, ποσοστό 25% των ηλεκτρονικών αγορών στην Ελλάδα πραγματοποιείται μέσω κινητών.

Πάντως, οι περισσότεροι καταναλωτές εξακολουθούν να αγοράζουν μέσω του desktop ή του laptop τους, ειδικά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου οι αγορές μέσω επιτραπέζιου υπολογιστή κυμαίνονται από 65% στη Ρωσία και 73% στην Ελλάδα, έως 76% στην Τσεχία.

Ανάμεσα στις 31 χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, περίπου το 55% των διαδικτυακών καταναλωτών δήλωσε ότι πραγματοποιεί online αγορές από ξένα ηλεκτρονικά καταστήματα (e-shops). Τα πλέον δημοφιλή προϊόντα που αγοράστηκαν διεθνώς είναι τα είδη ένδυσης και υπόδησης (68%), ενώ ακολουθούν τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (53%) και τα παιχνίδια (53%).

Τι αγοράζουν και τι πουλάνε οι Έλληνες

Κατά τη διασυνοριακή δραστηριότητά τους, οι Έλληνες αγοράζουν κυρίως είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ (69%), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά και περιφερειακές συσκευές (64%), καθώς και παιχνίδια και είδη χόμπι (51%). Παγκοσμίως, οι βασικές κατηγορίες διασυνοριακών αγορών διαφέρουν ελαφρώς σε ποσοστά. Ενώ τα είδη ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ παραμένουν στην πρώτη θέση (68%), ακολουθούνται από ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, υπολογιστές/tablets/κινητά & περιφερειακές συσκευές (53%), και τα παιχνίδια-είδη χόμπι (53%).

Σύμφωνα με τα στοιχεία της PayPal, οι κορυφαίες ξένες αγορές, όπου πουλάνε οι Έλληνες, είναι εκείνες των ΗΠΑ, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Γερμανίας και της Γαλλίας. Οι κύριες κατηγορίες ειδών και υπηρεσιών προς πώληση από Έλληνες εμπόρους περιλαμβάνουν τα ταξίδια, λοιπές υπηρεσίες, είδη ένδυσης/μόδας, υπηρεσίες ιστοσελίδων και ανταλλακτικά αυτοκινήτων.

Όπως προκύπτει από τα αποτελέσματα της έρευνας, τρεις στους τέσσερις ερωτηθέντες online καταναλωτές θα προτιμούσαν να διαθέτουν την επιλογή πληρωμής σε τοπικό νόμισμα (76%), ενώ έξι στους δέκα (62%) ελέγχουν τις ισοτιμίες, προτού πληρώσουν σε ξένο νόμισμα.

Το 57% των online shoppers στις αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα ισχυρίστηκε ότι δεν θα αισθανόταν άνετα να αγοράσει από μια ξένη ιστοσελίδα, η οποία δεν είναι διαθέσιμη στη δική του γλώσσα. Όσοι διαμένουν σε αναπτυγμένες αγορές, όπως οι ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο, επιδεικνύουν ισχυρή προτίμηση προς τις αγορές από διεθνή καταστήματα ή e-shops που διαθέτουν την δική τους τοπική γλώσσα.

Όταν φτάνει η στιγμή επιλογής μιας μεθόδου πληρωμής, «ένας ασφαλής τρόπος πληρωμής» (44%) είναι το πρωταρχικό μέλημα των διεθνών αγοραστών. Επιπλέον, οι διαδικτυακοί καταναλωτές ανέφεραν ότι τα κυριότερα εμπόδια για τον διασυνοριακό αγοραστή ήταν η ανησυχία μη παράδοσης της παραγγελίας τους (24%) και η δύσκολη διαδικασία επιστροφών (22%).

Γιατί επιλέγουν οι καταναλωτές τις διεθνείς αγορές

Ο νούμερο ένα λόγος (72%) για τους καταναλωτές που κάνουν διεθνείς αγορές από τις χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα, είναι οι καλύτερες τιμές. Οι έμποροι με ανταγωνιστικές τιμές ή με προσφερόμενες εκπτώσεις έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες και ευκαιρίες να επιτύχουν και να διασφαλίσουν κέρδη διεθνώς.

Οι διασυνοριακοί καταναλωτές εξετάζουν ολιστικά τον παρεχόμενο τιμοκατάλογο – το 25% αναφέρει ότι τα υψηλά κόστη αποστολής τους αποτρέπουν από τυχόν αγορές από ιστοσελίδες άλλων χωρών, και το 24% εκφράζει ανάλογες ανησυχίες που αφορούν τους τελωνειακούς δασμούς, τα έξοδα και τους φόρους που ενέχει κάθε αγορά. Οι έμποροι που καταγράφουν εξαρχής και με διαφάνεια όλα τα σχετικά κόστη μιας αγοράς διαθέτουν καλύτερες ευκαιρίες εξασφάλισης διεθνών πελατών.

Ο δεύτερος πλέον σημαντικός λόγος που αναφέρθηκε από τους διασυνοριακούς καταναλωτές που αγοράζουν διεθνώς είναι η καινοτομία και η φρεσκάδα των προσβάσιμων ειδών που όμως δεν είναι διαθέσιμα στη δική τους χώρα (49%) ή γενικά η δυνατότητα ανακάλυψης νέων και ελκυστικών προϊόντων (34%).

«Στην PayPal, και εμείς διαβλέπουμε ξεκάθαρα την τάση αυτή (ενίσχυση του online shopping). Η ετήσια ανάπτυξη του όγκου διασυνοριακών πληρωμών, με διεθνείς online αγορές στην δική μας πλατφόρμα, αυξήθηκε κατά 49% από το Α’ Τρίμηνο του 2016 στο Α’ Τρίμηνο του 2018» σχολίασε ο, General Manager της PayPal για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, Marcin Glogowski.

Προέτρεψε, δε, «κάθε ιδιοκτήτη επιχείρησης να αξιολογήσει πιθανές προσαρμογές που δύνανται να βοηθήσουν την διεύρυνση της επιχείρησης και να ανοίξουν περισσότερες πόρτες προς τους διεθνείς αγοραστές».

Πηγή: naftemporiki.gr