Άρθρο-Παρέμβαση του Σωτήρη Αμανατιάδη, ιδιοκτήτη του Φροντιστηρίου «Θεώρημα»

Ανακοινώθηκε λοιπόν, την Δευτέρα 3 Σεπτεμβρίου, σε Συνέντευξη Τύπου, από τον ίδιο τον Υπουργό Παιδείας, το νέο σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση*. Δεκάδες μήνες «διαβούλευσης» και «διαλόγου» με τους «φορείς», επιτροπές επί επιτροπών, αναρίθμητες διαρροές στον Τύπο, έδωσαν αυτό το αποτέλεσμα: Τραγέλαφος…

Σταχυολογώντας κανείς τα βασικά στοιχεία, βρίσκει εξόφθαλμα λάθη και παραλογισμούς. Ας δούμε τα βασικότερα:

«Το νέο σύστημα πιάνει τους μαθητές που θα πάνε Β’ Λυκείου φέτος…!!!»

Πρώτη σοβαρή στρέβλωση!!! Κανένας σοβαρός και λογικός άνθρωπος δεν θα τολμούσε να υποβάλλει σε τέτοια αλλαγή δεδομένων, τελευταία στιγμή, τους μαθητές της Β’. Θα ήταν τόσος κόπος να αφορά τα παιδιά της φετινής Α’; Ειλικρινά, ακατανόητο.

«Οι τρεις Ομάδες Προσανατολισμού, γίνονται τέσσερις, κάθε μία από τις οποίες αντιστοιχεί σε ένα Επιστημονικό Πεδίο.»

Πράγμα που σημαίνει, ότι ο υποψήφιος θα πρέπει αναγκαστικά να διαλέξει σχολές μόνο από ένα επιστημονικό πεδίο. Αυτό, φυσικά, είναι κάτι που μπορεί να θεωρηθεί και θετικό. Παραμένουν όμως διάφορα προβλήματα, όπως για παράδειγμα ότι οι υποψήφιοι Πολυτεχνείων δεν θα διδάσκονται προγραμματισμό.

«Πανελληνίως εξεταζόμενο μάθημα η Νεοελληνική Γλώσσα και η Λογοτεχνία»

…Γιατί δεν μας έφταναν οι αναβαθμολογήσεις στην έκθεση…;

«Αντικατάσταση των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας.»

Είναι να σηκώνει κανείς τα χέρια!!! Τα Λατινικά, η βάση των σημαντικότερων ευρωπαϊκών γλωσσών, καταργούνται και την θέση τους παίρνει η Κοινωνιολογία! Που είναι όλες εκείνες οι αυστηρές παρατηρήσεις του Υπουργείου περί στείρας αποστήθισης, αλήθεια; Αγνοεί το Υπουργείο ότι τα Λατινικά είναι απαραίτητα σε πλήθος σχολών, και όχι μόνο στις φιλολογίες; Αγνοεί το Υπουργείο ότι υπάρχουν μαθητές που με αφορμή τα Λατινικά καταλάβαιναν πώς να συντάξουν ένα κείμενο και στα Αρχαία Ελληνικά;

«Κάθε Ομάδα Προσανατολισμού περιλαμβάνει μόνο τα μαθήματα στα οποία οι υποψήφιοι θα εξεταστούν τόσο για το απολυτήριο όσο και για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Οι συντελεστές βαρύτητας καταργούνται και όλα τα μαθήματα έχουν την ίδια βαρύτητα.»

Θέλεις λοιπόν, καλέ μου υποψήφιε, να περάσεις στο πολυτεχνείο και έγραψες 10 στα μαθηματικά; Δεν πειράζει, αν γράψεις 18 στην έκθεση, είναι σαν να έγραψες 18 στα μαθηματικά και 10 στην έκθεση!!! Θέλεις να γίνεις φιλόλογος και έγραψες 7 στα αρχαία; Με ένα 20 στην κοινωνιολογία όλα λύνονται! Μπάτε σκύλοι, αλέστε!

«Για το ημερήσιο Γενικό Λύκειο προβλέπονται τρία μαθήματα Γενικής Παιδείας, Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα) και Φυσική Αγωγή (2 ώρες)»

…Κάτι έμαθε ο κύριος Γαβρόγλου από το πάθημα του κύριου Φίλη, που τόλμησε να πειράξει τα θρησκευτικά…

«Τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος, με έξι διδακτικές ώρες για το καθένα. Αυτό δε σημαίνει ανάλογη αύξηση της διδακτέας/εξεταστέας ύλης. Η ύλη θα αυξηθεί σε κάποια μαθήματα, αλλά σε καμία περίπτωση αναλογικά με την αύξηση ωρών. Στόχος είναι να υπάρχει ο χρόνος ώστε οι εκπαιδευτικοί να μπορούν να διδάσκουν σωστά και οι μαθητές να μπορούν να εμπεδώσουν την ύλη κάθε μαθήματος.»

Καλά βρε αθεόφοβοι… ΕΞΙ ώρες την εβδομάδα Έκθεση; ΕΞΙ ώρες Κοινωνιολογία; ΕΞΙ ώρες Ιστορία; ΕΞΙ ώρες ΑΟΘ; ΕΞΙ ώρες ΑΕΠΠ; ΕΞΙ ώρες Χημεία; Έχετε μπει ποτέ σε τάξη; Γιατί αυτό, ή που είναι ιδέα κάποιου εντελώς ανίδεου, ή που είναι πλήρης ομολογία αποτυχίας, ότι οι έως τώρα διαθέσιμες ώρες του προγράμματος δεν έφταναν. Αλλά για να λέμε και του στραβού το δίκιο, τα φροντιστήρια μια χαρά την έβγαζαν την ύλη, και χωρίς εξάωρα….

«Οι ενδοσχολικές εξετάσεις θα γίνονται σε επίπεδο Δήμου ή Νομού αναλόγως του μεγέθους… Ο βαθμός απολυτηρίου θα αποτελείται κατά 40% από τις ενδοσχολικές εξετάσεις και κατά 60% από τον βαθμό των τετραμήνων»

Αλήθεια, πώς διασφαλίζεται ότι ο κάθε Δήμος ή ο κάθε Νομός θα έχει την ίδια δυσκολία θεμάτων; Αξίζει τόση φασαρία για το 10%, ποσοστό στο οποίο θα συμμετέχει ο βαθμός του απολυτήριου στην εισαγωγή στο πανεπιστήμιο; Και αλήθεια, αν όντως μέσα σε αυτό το 10%, υπάρχει ΚΑΙ η συμμετοχή του προφορικού βαθμού των τετραμήνων όπως αναφέρθηκε (κατά 60%), όλη αυτή η φασαρία με τις πανδημοτικές εξετάσεις θα γίνει τελικά για το… 4% του βαθμού του υποψήφιου; Και στο κάτω κάτω της γραφής, μπορεί κάποιος να διασφαλίσει ότι οι βαθμοί των τετραμήνων θα είναι αντικειμενικοί; Γιατί εδώ, δυο τινά υπάρχουν: Ή που θα υπάρξουν καθηγητές που θα βάζουν τα εικοσάρια αφειδώς (για να φύγει ο μπελάς από το κεφάλι τους και αυτή είναι η καλή περίπτωση) ή που κάποιοι κακοπροαίρετοι θα πουν ότι θα δούμε να εντείνονται τα φαινόμενα υπόγειων συναλλαγών (ο Υπουργός πάντως αποκλείει το δεύτερο και απορεί, γιατί πρέπει πάντα το μυαλό μας να πηγαίνει στο κακό…!!!).

«Με την ολοκλήρωση της Β’ Λυκείου, οι μαθητές θα κάνουν ένα μηχανογραφικό με 10 σχολές, αφού προηγουμένως τους έχουν κάνει επαγγελματικό προσανατολισμό οι καθηγητές τους. Από όλα τα μηχανογραφικά των υποψηφίων πανελληνίως, θα βγουν οι σχολές «χαμηλής ζήτησης» στις οποίες οι υποψήφιοι θα περνάνε με το απολυτήριο τους, και οι σχολές «υψηλής ζήτησης», με πανελλήνιες.

Πρώτον: Ποιος σας είπε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι κατάλληλοι για να κάνουν επαγγελματικό προσανατολισμό; Θα τους φορτώσετε και άλλα καθήκοντα, έξω από τις ακαδημαϊκές τους δυνατότητες; Δεύτερον, ποιος σας είπε ότι οι μαθητές της Β’ Λυκείου έχουν καταλήξει σε σχολές; Εδώ βλέπουμε παιδιά Γ’ Λυκείου που δεν είναι σίγουρα! Τρίτον, την ακαδημαϊκή ύπαρξη μιας σχολής λοιπόν θα την κρίνει η ζήτηση; Ή μήπως σκοπός είναι να την κλείσει;

*Τελικά όμως, ο Υπουργός τα είπε όλα στο τέλος:

Μέχρι τα Χριστούγεννα θα ψηφιστεί το Σχέδιο Νόμου για το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ και οι αλλαγές στο Λύκειο, δήλωσε ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, στη σημερινή Συνέντευξη Τύπου.

Όπως είπε ο υπουργός οι τελικές διατάξεις θα έχουν ως αρχιτεκτονική τις προτάσεις που ανακοινώθηκαν σήμερα.

Θα προηγηθεί διάλογος επί του Σχεδίου που ανακοινώθηκε σήμερα.

«…Μέχρι τα Χριστούγεννα…»!!!

«…Προτάσεις που ανακοινώθηκαν σήμερα…»!!! Ολόκληρη φιέστα για ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ…!!!

«…Διάλογος…»!!!!!! Και τι γινόταν ρε παιδιά από το 2015 μέχρι σήμερα;

Δηλαδή για να καταλάβουμε… Ο Υπουργός αναστάτωσε σήμερα ολόκληρη την εκπαιδευτική κοινότητα μοιραζόμενος απλές… σκέψεις;;;

Οι λέξεις χάνουν το νόημά τους…!!!