Πώς να διαμοιράσεις σωστά το περιεχόμενο που παράγεις.

Ιωάννης Κισκιπελής Growth marketer
Όλοι οι marketers συμφωνούν ότι το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς. «Content is the king» είναι το πρώτο πράγμα που θα ακούσεις σε οποιοδήποτε σεμινάριο Digital Marketing παρακολουθήσεις. Και είναι αλήθεια, η δημιουργία πρωτότυπου και χρήσιμου περιεχομένου είναι πολύ σημαντική. Πολλές φορές όμως το χρήσιμο περιεχόμενο μένει στην αφάνεια, καθώς ο συγγραφέας δεν έχει φροντίσει για τη σωστή διανομή του. Η διανομή περιεχομένου (content distribution) είναι μια πολύ σημαντική διαδικασία, που πρέπει να γίνει σωστά και μεθοδικά. Συνήθως απαιτεί να αφιερώσεις τον ίδιο χρόνο που αφιέρωσες και για τη συγγραφή του περιεχομένου. Η δουλειά όμως δεν τελειώνει εδώ, καθώς πρέπει να φροντίσεις να αναλύσεις τα δεδομένα που έχεις συλλέξει, με σκοπό να ξέρεις τι περιεχόμενο θέλει το κοινό σου, αλλά και σε ποια κανάλια έχεις καλύτερη απόδοση.

Δημιούργησε και χρησιμοποίησε τα δικά σου κανάλια: Η δημιουργία δικών σου μέσων είναι πάρα πολύ σημαντική για τον διαμοιρασμό περιεχομένου. Δημιούργησε blog στο site της επιχείρησής σου, διαφορετικά properties πέρα από το site σου, λογαριασμό σε όλα (ή στα βασικότερα) content sites (τύπου medium) και φρόντισε να τα ενημερώνεις τακτικά. Φρόντισε να χρησιμοποιήσεις εργαλεία για δώσεις τη δυνατότητα στους αναγνώστες σου να παίρνουν αυτόματα τα επόμενα άρθρα σου (email, chatbot subscriptions, push notification).
Εκμεταλλεύσου τα friendly properties: Υπάρχουν πάντα κανάλια τα οποία μπορείς να εκμεταλλευθείς. Τα social media ενός προμηθευτή ή ενός πελάτη, φιλικά profile και website, μπορούν να αποτελέσουν κανάλια στα οποία θα υπάρχει το περιεχόμενο σου. Ζήτησε τους να ανεβάσουν το περιεχόμενο σου, όταν αυτό είναι σχετικό με αυτούς.Κλείνοντας, είδαμε πόσο σημαντική διαδικασία είναι ο διαμοιρασμός του περιεχομένου, αλλά και μερικά κανάλια που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Αναφέραμε πόσο σημαντικό είναι να αναλύεις το performance των καναλιών μετρώντας ποιοτικά χαρακτηριστικά.
Guest blogging: Προσέγγισε διάφορα site και ζήτησέ τους να αναπαράγουν το περιεχόμενο σου. Αυτό μπορεί να γίνει και σε καθεστώς «ανταλλαγής», δηλαδή να δημοσιεύεις και εσύ δικό τους περιεχόμενο.
Paid actions: Μπορείς πάντα να διαφημίσεις το περιεχόμενο σου, να πληρώσεις για να μπει σε διάφορα site ή να συνεργαστείς με κάποιους influencers για να το αναπαράγουν.
Newsletter – chatbot: Δημιούργησε λίστες και προέτρεψε άτομα που θέλουν να διαβάσουν το άρθρο σου να γραφούν σε αυτές. Στείλε με newsletter κάθε νέο σου άρθρο. Μπορείς επίσης να τους εγγράψεις στο chatbot σου και να τους στέλνεις κάθε νέο σου άρθρο στο Facebook Messenger τους.
Facebook – LinkedIn Groups: Βρες σχετικά groups και βάλε το ποστ σου εκεί. Τα Facebook Groups αυτή τη στιγμή έχουν πολύ υψηλό reach, οπότε φρόντισε να βρεις όσο περισσότερα μπορείς σχετικά πάντα με το περιεχόμενο σου.
Outreach: Βρες άτομα που πιστεύεις ότι θα τους άρεσε το content σου και στείλε τους ένα προσωπικό μήνυμα εξηγώντας τους γιατί πιστεύεις ότι θα τους αρέσει το κείμενο σου.
Παρακολούθηση δεδομένων: Το επόμενο στάδιο είναι να παρακολουθήσεις τα δεδομένα και να αναλύσεις ποιο κανάλι κάνει καλύτερο perform. Ανάλυσε ποιοτικά χαρακτηριστικά που θα βρεις στο Google Analytics (το δικό σου ή μπορείς να ζητήσεις δεδομένα αν δεν έχεις πρόσβαση). Μερικά από αυτά είναι το Bounce rate, pages / session, time / session. Χρησιμοποίησε heatmaps και scroll maps για να δεις την περιήγηση των χρηστών, δηλαδή τι ποσοστό το άρθρου σου διάβασαν. Για να ξέρεις την προέλευση του traffic, δηλαδή τι έχει έρθει από κάθε κανάλι, χρησιμοποίησε UTMs.

Κλείνοντας, είδαμε πόσο σημαντική διαδικασία είναι ο διαμοιρασμός του περιεχομένου, αλλά και μερικά κανάλια που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Αναφέραμε πόσο σημαντικό είναι να αναλύεις το performance των καναλιών μετρώντας ποιοτικά χαρακτηριστικά.
http://www.epixeiro.gr