Οι τάσεις στη διατροφή για το 2018

Αυτές είναι οι τάσεις στη διατροφή που θα δούμε το 2018 και τα επόμενα χρόνια.  Tα Diet Trends 2018 συγκεκριμένα:

Γνωρίζουμε μέχρι στιγμής την ευεργετική δράση τους που περιλαμβάνει πέρα από την λειτουργία του εντέρου, τη διάθεση, το αδυνάτισμα κλπ. Ο κύριος λόγος φέτος γίνεται για τη συμβολή τους στο ανοσοποιητικό σύστημα. Η υγεία του εντέρου φαίνεται πως θα μας απασχολήσει πολύ τα επόμενα χρόνια.

Tο έχουμε δει και τις προηγούμενες χρονιές και πράγματι η αυστηρή χορτοφαγία κερδίζει έδαφος. Με επιχείρημα την υγεία και την οικολογική διάθεση, γίνονται έρευνες που δείχνουν την ευεργετική δράση των διατροφών που βασίζονται στα φυτικής προέλευσης τρόφιμα, αλλά από την άλλη πλευρά, όπως ειπώθηκε στο τελευταίο πανελλήνιο συνέδριο διατροφής- διαιτολογίας, πόσο φυσική είναι μια διατροφή που απαιτεί σε αρκετές περιπτώσεις τη λήψη συμπληρωμάτων;

Σε συνέχεια της χορτοφαγίας, υπάρχει μια τάση για αναζήτηση πρωτεϊνών μη ζωικής προέλευσης, δεδομένου ότι οι πρωτεΐνες θα είναι πάντα το απαραίτητο συστατικό για μια αποτελεσματική δίαιτα.

Θα το έχεις παρατηρήσει – ξαφνικά βρίσκουμε παντοπωλεία και καταστήματα με τυριά, αβγά, ελιές και τοπικά προϊόντα σχεδόν σε κάθε τετράγωνο. Δεν είναι τυχαίο – η τάση είναι ξεκάθαρη και δείχνει προτίμηση προς το τοπικό και το παραδοσιακό.

Φαίνεται πως τα άτομα που ακολουθούν μια περισσότερο καθαρή διατροφή, καταναλώνουν και λιγότερο αλκοόλ. Έτσι λοιπόν, θα συναντήσουμε αρκετές εναλλακτικές των παραδοσιακών ποτών, με λιγότερες όμως, θερμίδες και μικρότερη η καθόλου περιεκτικότητα σε αλκοόλ.

Με τη διατροφή fodmaps να κερδίζει διαρκώς έδαφος, σύμφωνα με την οποία τα τρόφιμα που περιέχουν γλουτένη σχετίζονται με το ευερέθιστό έντερο (όταν καταναλώνονται σε μεγάλες ποσότητες), βλέπουμε για μία ακόμα φορά τα gluten free προϊόντα. Ωστόσο, για το μέσο όρο του πληθυσμού, δεν υπάρχει λόγος για αποκλεισμό των τροφών που περιέχουν γλουτένη, αλλά για περιορισμό τους ώστε να βελτιωθεί το αίσθημα του φουσκώματος.

Tα τελευταία χρόνια γίνονται αρκετές έρευνες για την κατανάλωση διαφόρων τροφίμων και την επίδραση τους στην εμφάνιση του δέρματος. Η ετυμηγορία είναι πως τα φρούτα και τα λαχανικά βελτιώνουν σημαντικά την επιδερμίδα. Σε αυτά πρέπει να προστεθεί η κατανάλωση καλών λιπαρών, πρωτεϊνών και σαφώς άφθονου νερού.

O ιβίσκος, η λεβάντα, τα τριαντάφυλλα κι άλλα φρούτα έρχονται να ενισχύσουν αισθητικά και όχι μόνο, τα πιάτα και τα ροφήματα το 2018.

Yπάρχουν έρευνες που δείχνουν πως η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφίμων βοηθούν σημαντικά στην ποιότητα του ύπνου. Συγκεκριμένα τροφές που περιέχουν τρυπτοφάνη, καθώς και κάποια ροφήματα πχ ο κράταιγος (ο Κράταιγος είναι ένα πολύτιμο βότανο με θεραπευτικές ιδιότητες για το καρδιαγγειακό σύστημα και την υπέρταση), έχει βρεθεί πως είχαν θετική επίδραση στον ύπνο.

Από την Κλειώ Δημητριάδου, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος (Χαροκοπείου Πανεπιστημίου), MSc στη συμβουλευτική ψυχολογία Life Coaching Καποδιαστριακό Πανεπιστήμιο, coachmydiet.wordpress.com