Iωάννινα-Σεμινάριο Μαθηματικής Εταιρείας.

ΤΟ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΔΙΟΡΓΑΝΩΝΟΥΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ ΤΗΝ ΚΥΡΙΑΚΗ 17/12/2017 ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΕΣ:
1)ΖΑΝΤΑΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΣ ΕΔΕΣΣΑ)
2)ΘΩΜΑΪΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ (ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΚΙΛΚΙΣ)
3)ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ (ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ Α ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΙΕΠ ΑΘΗΝΑ)
ΘΕΜΑ:
<<ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ>>
Ο ΧΩΡΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΙΔΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΣΤΗΝ ΟΔΟ ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΥ 5Α
ΩΡΑ 09.30 Π.Μ

ΕΓΓΡΑΦΕΣ(ΔΩΡΕΑΝ)
ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΩΝ
ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΕΩΝ ΜΕΛΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΛΗΡΩΜΕΣ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ ΜΕΛΩΝ Ε.Μ.Ε.
ΩΡΑ 10.00 Π.Μ

ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΣΤΑ ΙΩΑΝΝΙΝΑ Κ. ΧΑΣΙΩΤΗ ΧΡΙΣΤΟΥ ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΩΝ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κ. ΓΚΟΡΛΑ ΣΤΕΦΑΝΟΥ
ΩΡΑ 10.20 Π.Μ

ΑΠΟΝΟΜΕΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ

ΑΠΟΝΟΜΕΣ ΒΡΑΒΕΙΩΝ ΕΠΙΤΥΧΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
( ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ 2016-2017}

ΩΡΑ 10.45 Π.Μ

ΠΡΩΤΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ

ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
ΖΑΝΤΑΡΙΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΘΕΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ:
<<ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΞΙΣΩΣΕΩΝ ΜΕ ΤΡΙΓΩΝΟΜΕΤΡΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ
ΩΡΑ 11.45 Π.Μ
ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ
ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
ΜΑΥΡΟΓΙΑΝΝΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΘΕΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ:

<<ΚΥΡΤΕΣ ΣΥΝΑΡΤΗΣΕΙΣ>>

ΩΡΑ 12.45Μ.Μ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Η Τριγωνομετρία
στην υπηρεσία των εξισώσεων και συστημάτων

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Τίτλος της ομιλίας είναι «Κυρτές Συναρτήσεις». Σε αυτήν επιχειρείται να εξετασθεί από διάφορες όψεις η έννοια της κυρτής συνάρτησης με απώτερο σκοπό:

ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ

.

Την συμπληρωματική ενημέρωση των διδασκόντων. · Τον εμπλουτισμό της διδασκαλίας της Ανάλυσης Γ ‘ Λυκείου με ορισμένα ενδιαφέροντα και ουσιώδη θέματα.
ΚΑΦΕΣ

· Την κατατόπιση των μαθητών σε ορισμένα προβλήματα που αφορούν τις πανελλήνιες εξετάσεις και τους μαθηματικούς διαγωνισμούς

ΜΠΟΥΦΕΣ

ΩΡΑ 13.00 Μ.Μ
ΤΡΙΤΗ ΕΙΣΗΓΗΣΗ

ΟΜΙΛΗΤΗΣ:
ΘΩΜΑΪΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

ΘΕΜΑ ΟΜΙΛΙΑΣ:
Ο ΛΟΓΑΡΙΘΜΟΣ ΚΑΙ Η ΛΟΓΑΡΙΘΜΙΚΗ ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΩΝ
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ, ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

14.00 Μ.Μ

ΣΤΡΟΓΓΥΛΟ ΤΡΑΠΕΖΙ

ΘΕΜΑ:
<< ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΣΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ; >>

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Οι λογαριθμικές συναρτήσεις εμφανίζονται με μεγάλη συχνότητα στις πανελλαδικές εξετάσεις και κατά συνέπεια η κατανόηση της αντίστοιχης θεωρίας αποτελεί ένα ζήτημα άμεσης προτεραιότητας για διδάσκοντες και διδασκόμενους στην Γ΄ Λυκείου. Οι μαθητές υποτίθεται ότι έχουν αποκτήσει τις σχετικές γνώσεις στη Β΄ Λυκείου, όπου ένα κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου Άλγεβρας επιγράφεται «Εκθετική και λογαριθμική συνάρτηση».

ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΗΣ:
ΧΑΣΙΩΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΣ

ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΟΜΙΛΗΤΩΝ

Το απαιτητικό γνωστικό υπόβαθρο αυτού του κεφαλαίου (δυνάμεις με ρητό και άρρητο εκθέτη, μονότονες συναρτήσεις, λογισμός ανισοτήτων, επίλυση εξισώσεων και ανισώσεων υπό περιορισμούς) καθιστά φανερό ότι οι περισσότεροι μαθητές αρχίζουν αλλά και ολοκληρώνουν την Γ΄ Λυκείου με πολύ σοβαρές ελλείψεις στο ζήτημα της κατανόησης των νέων εννοιών. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνουν κάθε χρόνο τα δεδομένα της επίδοσης των μαθητών που καταγράφονται στα βαθμολογικά κέντρα των πανελλαδικών εξετάσεων.
Στην εισήγηση εξετάζεται το πρόβλημα της διδασκαλίας των εννοιών

ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΚΡΟΑΤΗΡΙΟΥ
«λογάριθμος» και «λογαριθμική συνάρτηση», μέσα από μια σειρά ερωτημάτων που αναδεικνύει η παρουσίασή τους στα σχολικά βιβλία και η επίδοση των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις. Στη συνέχεια σκιαγραφούνται απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, με αναφορές στην ιστορική εξέλιξη των εννοιών και με τρόπο που συμβάλει ουσιαστικά στην κινητοποίηση του ενδιαφέροντος των μαθητών, την κατανόηση και εμβάθυνση.

ΛΗΞΗ ΗΜΕΡΙΔΑΣ